22.11.2014

Greenland

Olen odotellut malttamattomana pientä pakkasta ja lumipeitettä saapuvaksi. Eilen saatiinkin vihdoin sitä lunta! Meidän oma pihamme on ollut paikoitellen aika mutainen ja kurahousut on paikallaan, kun lapset suuntaavat ulos temmeltämään. Onneksi nyt on taas hetken aikaa ollut mukavan kuivaa, joten pahin mutavelli on päässyt kuivahtamaan. Jotenkin ne lapset tuppaavat kuitenkin löytämään ne ihanimmat mömmöisimmät kohdat pihamaalta. Puistoissa on hiekkapeitteen ansiosta ollut kivan siistiä, joten olemme viime aikoina käyneet ahkerasti puistoissa leikkimässä.





Takki - Fjällräven
Pipo - H&M
Huivi - Malene Birger
Farkut - H&M
Kengät - Converse

Kuvissa näkyy syksyn vakiovarusteeni puistoiluun. Lämpötilan ollessa plussan puolella, tarkenen hyvin paksun neuleen ja parkatakin kanssa. Hankin Fjällrävenin Greenlandin keväällä ystävän suosituksesta ja se on osoittautunut mainioksi vapaa-ajan takiksi. Kestävä kuin mikä! Parkan vahakäsittely suojaa kangasta erittäin hyvin, vaikka se on välillä ollut kovallakin koetuksella kuraisia ja hiekkaisia lapsia kanniskellessa. Vaha kuluu pikkuhiljaa pois, mutta käsittelun voi uusia joko itse, tai hoidattaa se pientä maksua vastaan esimerkiksi Partioaitassa. 

Kuivalla säällä olen vielä käyttänyt ahkerasti vaaleita farkkuja ja valkoisia tennareita. Ne piristävät mukavasti syksyn pimeydessä. Pikkuhiljaa on kuitenkin aika pakata conssut odottamaan kevättä. Pesua ne vaativat kyllä ensin.. Taikasieni kuulemma tehoaa muoviosiin, mutta mitenköhän kankaan saisi puhtaaksi. Uskaltaisikohan ne pyöräyttää pesukoneessa? 


-Stella-


Seuraa blogiani Blogilistalla ja Bloglovin´ssa.

4 kommenttia:

  1. Siis aivan IHANA ASU!!! Sopivan rouhea mun makuun, olin ihan yllättynyt kun mun prinsessa laittoi tällaiset asukuvat kehiin. ;) Looking good, mama. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäät! :) Mitä sitä turhaan puistoon hiekkalaatikon reunalle prinsessailemaan ;)

      Poista
  2. Ihana asu! Mä en uskalla laittaa vaaleita housuja kahden syyn takia - mä onnistun sotkemaan ne alta aikayksikön ja huuh, mun törkykokoiset reidet korostuu xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höpö höpö, mitkä ihmeen törkykokoiset reidet?? Kuules nyt upea sinä! Sotkut tosin näkyy kyllä näissä helpommin, joten pesukoneessa saa niitä pyörittää tummia housuja ahkerammin :)

      Poista