17.2.2015

Viikonloppuruusut

Olin suunnitellut päättäväni viime viikkoisen hyvän liikuntarutistuksen lauantaina juoksulenkkiin, mutta ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen ei tehnyt mieli lähteä lenkille. Ulkona oli harmaata ja taivaalta tuli räntää. Yleensä lähden säässä kuin säässä juoksemaan, mutta lauantaina en vaan saanut itseäni ulos ovesta. Puin lenkkivaatteiden sijaan jumppavaatteet päälle ja ryhdyin suursiivoamaan kotia. Hyötyliikuntaa parhaimmillaan! Hiki tuli ja kolmessa tunnissa sain kotimme puhtaan kiiltäväksi, ihanaa. Säntäsin suihkun jälkeen kauppaan ostamaan siivouskukkia, kimpun valkoisia ruusuja. Kovan siivousurakan jälkeen paras palkinto on puhdas koti ja kauniit kukat. 


Innostuin kukkaostosten jälkeen testaamaan joululahjaksi saamaani makrolinssiä ja napsin kukista lähikuvia. Olen aikaisemmin ottanut lähikuvat zoomilla varustetulla objektiivilla, mutta koska olen nykyään vallan ihastunut syksyllä hankkimaani kiinteäpolttoväliseen objektiiviin, tuli joulupukin kiikuttamat makrolinssit tarpeeseen. Tämä valokuvaus on muuten kyllä mielenkiintoinen aihe, opeteltavaa riittää vaikka millä mitalla. Huomaan vaan, että minulla nousee herkästi aikamoinen kamerakuume...


-Stella- 


Seuraa blogiani Blogilistalla, Bloglovin´ssa ja Instagramissa.

6 kommenttia:

  1. Valokuvaus on kyllä haastavaa! Kauniit kuvat olet ottanut ja ihanat ruusut. Mukavaa keskiviikkoa! :)

    VastaaPoista
  2. Oi kauniita ruusuja ja mainio palkinto moisesta urakasta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruusut on kyllä aina niin kauniita <3 Ja taitaa se pionikausikin pikkuhiljaa alkaa kevään tulon myötä. Ja siivous, etenkin suur-sellainen vaatii kyllä aina jonkun palkinnon ;)

      Poista
  3. Ihanat ruusut! Mä olen nyt kanssa ihan innostunut tosta sun keksinnöstä, eli lauantaisin miekkonen kiikuttaa lapset muualle, ja mä riehun kämpän puhtaaksi. :D Viime la ostin leikkokukkien sijaan ihanan valkoisen ruukkuhortensian, jolle lupasivat ikää kukkaudenkin. Aijon silti ostaa lauantaina kimpunkin sen kaveriks, haha... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tää on kyllä ihan paras konsepti. Ja se liikuntakin tulee siinä kaupan päälle, kun pitää hyvän tahdin päällä. Hortensiat on kans tosi kauniita :)

      Poista